lördag 19 november 2016

Hej! Har du också tankar om hur vi beskriver världen?




Vi var vid Stationen. Precis bredvid Stationen finns det ett ställe som heter Katalin. Band brukar spela men inget går ikväll. Nej jag har inte bekantat mej med Uppsala, mest bara här inne i stan. Det man saknar är närheten till havet.

Den svenska sommaren har ett starkt grepp om Sverige.
Det finns tolv bilar i landet som kan förväxlas med polisens fordon.
Det är inte alldeles vanligt att få frågor som inte är dumma.
Ingen som läst New York Times söndagsbilaga de senaste 40 åren kan ha missat honom.
Hon är anti-siestaaktivist och med i Föreningen för rationalisering av spanska tider.
Under Sommar i P1 har Dagens dikt flyttat på sig lite.
Ufo landar i sumpmark hette det där ljudet ur Radioarkivet.
I min hand håller jag fler mikrober än det finns människor på jorden.
Min största rädsla är att förlora allt jag har.

Jag älskar, det kallas för populärpsykologi, mycket egen utveckling. Man lär sej om sej själv. Ha självinsikt. Jag ska på en föreläsning nu i september. Handlar väldigt mycket om hur man uppfattar saker, hur man tänker, ifrågasätta saker.

Jag drömde väldigt konstigt i natt. Jag släckte vid elva. När jag vaknar klockan nio blir man så förvirrad. Jag drömde så mysigt där på slutet, en jättemysig dröm, och så vaknar man klockan nio. Då är det uppförsbacke hela vägen.

Inger berättar hur det var att vänta på ett hjärta.
Alla fabriker har varit nedstängda en vecka så himlen är blå.
Det uppstod en väldig förvirring om vad klockan var.
Människan skulle inte bära samma färg som himlen.
Man sitter här och far omkring i Tumba centrum.
Små djinner gömmer sig i salladsbladens veck.
De flesta barn som kommer från andra länder har aldrig lagt ett pussel.
Abdel, har du "Nisse ligger i soffan"?
Tänker du ofta på Romarriket, att de brottades där också?
Hur kommer det sig att du blev så engagerad i att försvara Gotland?
Går det att se kaffet som den moderna romanens motor?
Kvävs du av din egen potentiella betydelse?
De tatuerade in hjärtan på ringarnas plats.
Det är svårt att flytta organ från en människa till en annan.

Mina dåliga sidor, grubblar typ. Verkligen vara i nuet, det är det som är det viktiga. Det känns som att jag kan lägga ner väldigt mycket energi i jobbet. La ner mer energi på relationer för några år sedan. Mina dåliga sidor ... nej jag är inte så långsint det är jag inte. Men jag kan vara ganska bra på att ta upp saker, så ärlig skulle jag säga.

Jag har alltid cyklat över Stora torget hela mitt liv fast jag har bott här i fyrtio år. Och plötsligt så stannade den där bruden och gjorde en konstig manöver. Och Gamla torget är nån slags Pokémon-station. Det är hur mycket folk som helst. Dom är livsfarliga. Hur tänker man då, om man kör mot rött, man hade kunnat åstadkomma hur mycket olyckor som helst. ”Titta pappa jag fick en Pokémon.” Då var det nån som hade gått in i vardagsrummet. 

Alltså hon var väldigt speciell. Ja jag minns att hon var väldigt speciell. Väldigt speciell i början.

Det visar sig att flera skolor har kvar anonyma människor.
De flesta kunde inte se skillnad på äkta och falska användare.
Om själen är trasig kanske ett eller två attribut kan stärka den.
Därför hoppas vi på en nationell handlingsplan för de bortglömda mänskliga preparaten.
Att låtsas vara någon annan är olagligt i Sverige sedan i juli.
Och vad gjorde jag då? Jo, jag skaffade ett ansiktssolarium.
Bakom femton av dessa twittrare stod robotar.
På glasbordet stod ett riktigt skelett. På huvudet hade den en blå mössa.
Vi fick veta mycket mer om deras skägg än deras själar.
Det var då jag förstod att alla har en personlig död.
 
Jag satt och tittade på Rickard Olsson. Han sa en gång lev en dag som om det var den sista men var nyfiken som om du skulle leva för evigt. Men det där med Jesus hade jag klarat mej utan. Och så på Parksnäckan ordnade jag biljetter som dom fick av mej. Dom är helt inne i folkmusiken. Jag är ganska bred i min musiksmak. Men sen efter en stund när saxofonen tar över, det klarar jag inte. 

Jag gör ju ingen jympa nu. Dom har något som heter softjympa, femtonde augusti börjar det. Jag vill inte hoppa upp och ner från golvet och jag vill inte hoppa. Man skulle springa, och springa i salen. Att man skulle springa så många varv som möjligt, och gärna springa förbi så många som möjligt. Den äldsta är över åttio. Det är mycket puls. Dom gjorde om programmet vid påsk. Vid det första programmet ingick det lite springa.

När han fyllde sjuttion för några år sen, då var han bra. Nu har han anpassat sej. Han vill bara äta påsmat som är gelé och sås.

Renoveringen kan sluta i renovräkning.
Det blir nästan lite dammigt av mjölet i luften.
Och renarna beter sig konstigt, och folk beter sig konstigt.
Finns det till och med parasiter som gör oss psykiskt sjuka?
Det kan ju bli stort, det kan bli som Gällivare.
Den enda skillnaden mot andra fiskar är att de är djärvare och lever farligare.

Men getingarna vill jag inte ha där. Nu har jag en pepsiburk på balkongen. Det har jag inte gjort på många år. Ja och tulpanblad i, dom är ju giftiga. En tulpan med strimlade blad, jag har försökt förklara för honom att det är dyrt.

Idag är det t.ex. 46 grader och sandstorm i Falluja.
Det finns bara ett Kina men var och en kan göra sin tolkning av det.
Lyckan har ökat i 42 av 55 länder.
Österrike har valt en ny president men vet fortfarande inte vem det är.
Det går inte att öppna en tidning på Grönland utan att läsa om uran.
(Hej! Har du också tankar kring hur vi beskriver världen?)
Förra året revs halva bostadsområdet Ullspiran.
Det fanns ingenting mellan horisonten och hennes hus.

Sen slutade han komma, det var typ som han varit med. Leka, träffas, det var så sjukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar